Subjects and Mechanical Engineering Projects

Subjects and Mechanical Engineering Projects

در این وبلاگ سعی شده است مطالب , جزوه ها , پروژه ها و نرم افزارهایی در زمینه ی مهندسی مکانیک ارائه شود. امید است راهگشایی برای علاقه مندان و دانشجویان باشد.
Subjects and Mechanical Engineering Projects

Subjects and Mechanical Engineering Projects

در این وبلاگ سعی شده است مطالب , جزوه ها , پروژه ها و نرم افزارهایی در زمینه ی مهندسی مکانیک ارائه شود. امید است راهگشایی برای علاقه مندان و دانشجویان باشد.

تاریخچه شرکت بویینگ

 شرکت بوئینگ در سال 1916 میلادی تاسیس شد. 
اداره مرکزی این شرکت در شیکاگو ایالات متحده آمریکا میباشد.از تولیدات شرکت بین الملی بوئینگ ، هواپیماهای مسافربری ، هواپیماهای نظامی ، خدمات کامپیوتری فضائی و .... است. 
درآمد این شرکت در سال 2005 ، 54854 میلیون دلار آمریکا بوده است. 
نکته جالب توجه اینکه در سال جاری 153 هزار نفر در این شرکت کار میکنند. 

شرکت بوئینگ در خصوص هوا- فضا و سیستم هاب دفاعی نیز فعالیت میکند.این شرکت که بزرگترین تولید کننده هواپیما در جهان است ، در سال 2005 توانست از 49 درصد سفارشات خود ،45 درصد از آنها را تحویل دهد که این میزان رکورد خوبی قلمداد میشود.  
   شرکت بوئینگ در سال 1916 میلادی تاسیس شد. 
اداره مرکزی این شرکت در شیکاگو ایالات متحده آمریکا میباشد.از تولیدات شرکت بین الملی بوئینگ ، هواپیماهای مسافربری ، هواپیماهای نظامی ، خدمات کامپیوتری فضائی و .... است. 
درآمد این شرکت در سال 2005 ، 54854 میلیون دلار آمریکا بوده است. 
نکته جالب توجه اینکه در سال جاری 153 هزار نفر در این شرکت کار میکنند. 

شرکت بوئینگ در خصوص هوا- فضا و سیستم هاب دفاعی نیز فعالیت میکند.این شرکت که بزرگترین تولید کننده هواپیما در جهان است ، در سال 2005 توانست از 49 درصد سفارشات خود ،45 درصد از آنها را تحویل دهد که این میزان رکورد خوبی قلمداد میشود. 

پانزدهم جولای 1916 ، ویلیام بوئینگ در سیاتل واشنگتن این شرکت را تاسیس کرد.در ماه ژوئن همان سال ، اولین هواپیمای این شرکت ساخته شده نخستین پرواز با این هواپیما صورت گرفت.ویلیام بوئینگ ، ابتدا در مورد صنعت چوب در دانشگاه تحصیل میکرد و تخصص خوبی در این زمینه کسب کرد و این علم او را در اجرای طرح هایش و بخصوص مونتاژ و ساخت هواپیما یاری داد. 

در سال 1972 ، بوئینگ به عنوان یک شرکت حمل و نقل هوائی نامیده شد.یک سال بعد ، شرکت حمل و نقل هوائی بوئینگ به شرکت هواپیمائی Pacific پیوست و شرکت واحدی را تشکیل دادند.پس از چندی ویلیام ، سهامش را زیر قیمت فروخت.کمی بعد شرکت بوئینگ قراردادی با شرکت هواپیمائی Pan American منعقد کرد که در این راستا هواپیمای دریائی که قادر به حمل مسافران در سراسر اقیانوس دور بود ، ساخته شد. 

اولین پرواز بوئینگ 314 در ژوئن 1938 بود.بوئینگ 314 بزرگترین هواپیمای داخلی و غیرنظامی در آن زمان محسوب میشد که قابلیت حمل 90 مسافر در پرواز های روزانه و جابجائی 40 مسافر در پرواز های شبانه را داشت.بعد از یک سال اولین خط سفر هوائی از امریکا به انگلستان افتتاح شد.پس از آن خطوط دیگر فعالیت خود را آغاز کردند. 

در طول جنگ جهانی دوم ، بوئینگ تعداد بیشماری بمب افکن ساخت.جالب توجه این است که بسیاری از کارگران این شرکت در زمان جنگ جهانی دوم زنانی بودند که شوهرانشان عازم جنگ شده بودند. 

در آغاز سال 1944 تولیدات شرکت افزایش یافت و بیش از 350 هواپیما در ماه ساخته شد. 

طرح بمب افکن B17 ، توسط شرکت هواپیمائی 10CKHEAD و شرکت هواپیمائی دوگلاس ، مونتاژ شد.بعد از جنگ ، بسیاری از سفارش های بمب افکن لغو شد و 70 هزار کارگر در این شرکت بیکار شده و شغل خود را از دست دادند. 

شرکت بوئینگ تصمیم گرفت به سرعت این موضوع را با فروختن Stratocruiser جبران کند.این مدل هواپیما مسافربری لوکس 4 موتوره و پیشرفته تر از B29 به شمار می آمد ، هر چند فروش آن در حد انتظار نبود. 

در اواسط سال 1950 تکنولوژی به طور چشمگیری پیشرفت کرد که این امکان را به بوئینگ داد تا محصولات جدیدی را تولید کند. 

یکی از این تولیدات ، موشک با برد کوتاه بود که برای متوقف کردن هواپیماهای دشمن در بین راه از آن استفاده شده بود ، بوئینگ ساخت موشک های با برد کم را توسعه داد و همچنین به فکر تولیدات موشک قاره پیما بود ، در حالیکه جنگ سرد شروع شده بود. 

چند سال بعد بوئینگ 727 به جهانیان معرفی شد.این هواپیما دارای 3 موتور بود و برای مسیر هائی با برد متوسط طراحی شده بود.این هواپیما به سرعت به عنوان هواپیمایی راحت و مطمئن از سوی مسافران ، خدمه پرواز و شرکت های هواپیمائی پذیرفته شد. 

در سال 1983 شرایط اقتصادی بهبود یافت و شرکت توانست تعداد بیشماری هواپیمای مسافری 737 را مونتاژ کند. 

در ادامه مختصری در مورد ویژگی های Boeing 747 که >> ملکه آسمان ها << لقب گرفته ، بیان میکنیم : 
یکی تز شناخته شده ترین تولیدات این شرکت ، بوئینگ 747 معروف به جامبوجت است.در این هواپیمای 4 موتوره بزرگ مسافربری در حال حاضر بزرگترین هواپیمای مسافربری دنیا است ، البته اواخر سال 2006 یکی از تولیدات شرکت ایرباس این لقب را از آن خود کرد . 

تولید بوئینگ 747 انقلابی بزرک در صنعت هواپیماهای مسافربری بود.این هواپیما قابلیت جابجائی حداکثر 550 مسافر را دارد.اندیشه ساخت بوئینگ 747 در اواسط دهه شصت میلادی مطرح شد.به دنبال آن ارتش امریکا برای تقویت ناوگان خود تعداد زیادی از این هواپیمای عظیم الجثه را از این شرکت خریداری کرد. 

امروزه بوئینگ 747 جایگاه ویژه ای در نزد مردم و مسافرانی که از پروازهای بین الملی استفاده میکنند ، پیدا کرده است و بی دلیل نیست که آن را ملکه آسمان ها نامیده اند. 


روسای شزکت بوئینگ از ابتدا تا کنون به شرح زیر است : 
- از سال 1916 تا 1934 >>>> ویلیام بوئینگ 
- از سال 1934 تا 1966 >>>> کلیرمونت ال جتودت 
- از سال 1966 تا 1972 >>>> ویلیام آلن 
- از سال 1972 تا 1987>>>>تورنتون ویلسن 
- از سال 1987 تا 1996 >>>> فرانک شرونتز 
- از سال 1996 تا 2003 >>>> فلیپ کاندیت 
- از سال 2003 تا 2005 >>>> لیوپلات 
- از سال 2005 تا کنون >>>>> جیمز مک لونی


............:::::.......::::::::: بلند آسمان جایگاه من است:::::::::::........:::::........

 

 

دهه ۱۹۵۰


در اواسط دهه ۱۹۵۰ تکنولوژی بطور مناسبی توسعه پیدا کرد که به شرکت بوئینگ امکان توسعه وتولید محصولات جدید را فراهم کرد. یکی از اولین آنها]] راکت کوتاه برد کنترل شونده بود که می*توانست هواپیماهای دشمن را شناسایی و هدف قرار دهد. درآن موقع در زمان جنگ سرد[[یک حقیقت جدی برای زندگی شد و شرکت بوئینگ از تکنولوژی راکت کوتاه برد برای توسعه و تولید راکتها و موشکهای قاره پیما استفاده کرد.

در سال ۱۹۸۵، شرکت بوئینگ شروع به ارائه هواپیمای]] بوئینگ ۷۰۷|۷۰۷ اولین جت ایرلاینر تجارتی ایالات متحده آمریکا ، در پاسخ به، د . هاویلند کامت[[ ]]بریتانیای کبیر| انگلیسی، سود اویشن کاراوله، فرانسه| فرانسوی و توپولف ،اتحاد جماهیر شوروی،توپولف تی یو-۱۰۴| تی یو-۱۰۴ مدل «کامل»[[که از جمله اولین نسل هواپیماهای تجارتی جهان بودند ، کرد،. با ۷۰۷ ، یک هواپیمای چهار موتوره ، هواپیمای ۱۵۶ مسافری ، ایالات متحده آمریکا در صدر کشورهای تولید کننده هواپیماهای تجاری قرار گرفت. چند سال بعد ، بوئینگ دومین نوع این هواپیما ، بوئینگ ۷۲۰ را به تولیدان خود اضافه کرد که کمی سریعتر بود و برای فواصل کوتاهتری بود.. چندین سال بعد]] بوئینگ ۷۲۷|۷۲۷ [[هواپیمای تجاری دیگر که مشابه اندازه نوع قبلی بود ولی سه موتور داشت و برای راههای با حوزه متوسط طراحی شده بود را معرفی کرد. بوئینگ ۷۲۷ فورا به عنوان هواپیمای راحت ومناسب برای مسافر، خدمه و خطوط هوایی قبول شد. اگرچه تولید آن تا سال ۱۹۸۴ ادامه نیافت ، در آغاز قرن بیست و یکم نزدیک به ۱۳۰۰ فروند بوئینگ ۷۲۷ در خطوط هوایی جهان در سرویس و مشغول کار بودند.


............:::::.......::::::::: بلند آسمان جایگاه من است:::::::::::........:::::........
 
دهه ۱۹۶۰


هلیکوپتر پیاسکی در سال ۱۹۶۰ به بوئینگ سفارش داده شد و توسط بخش ورتول برای ساخت آن اقدامات لازم به عمل آمد. روتور دوقلو شینوک CH-۴۷ که توسط ورتول تولید شد ، اولین پرواز خود را در سال ۱۹۶۱ انجام داد.این هلیکوپتر با نیروی بالابرنده قوی تا به امروز وسیله کاری و مناسب باقی مانده*است. در سال ۱۹۶۴ ورتول همچنین شروع به تولید]] اسب دریایی CH-۴۶کرد



Boeing 737-300
.

در سال ۱۹۶۷، شرکت بوئینگ هواپیمای دیگری با حوزه پرواز متوسط و کوتاه، با دو موتور ]]بوئینگ ۷۳۷|۷۳۷ [[کرد. آن پرفروش ترین هواپیمای جت تجارتی جهان در تاریخ هوانوردی شد. بوئینگ ۷۳۷ هنوز تولید می*شود و توسعه*ها و پیشرفتهای مداومی برروی آن صورت می*گیرد. چندین نوع آن اساسا]] ظرفیت صندلی[[ و حوزه پرواز آن توسعه و تکمیل شده*اند



The 707 and 747 formed the backbone of many major airline fleets through the end of the 1970s.
جشنهای انجام شده برای اولین ]]بوئینگ ۷۴۷|۷۴۷-۱۰۰ در سال ۱۹۶۸ در کارخانه بزرگ و عظیم آن در اورت ، واشنگتن| اورت[[انجام گرفت که برای مدت یک ساعت از خانه بوئینگ در سئاتل هدایت شد. هواپیما اولین پرواز خود رایک سال بعد انجام داد . اولین پرواز تجاری آن در سال ۱۹۷۰ انجام شد. بوئینگ ۷۴۷ حوزه پرواز قاره پیما و ظرفیت صندلیهای بیشتری از هواپیمای بوئینگ قبلی داشت.

شرکت بوئینگ همچنین ضد زیردریایها را تولید و توسعه داد. خدمه پروازUSS High Point (PCH-۱)یک ضد زیردریایی تجربی بود. ضد زیردریاییهاUSS Tucumcari (PGH-۲)بیشتر موفق بود. فقط یکی از آنها ساخته شد اما آن در ویتنام و اروپا قبل از استفاده در سال ۱۹۷۲ سرویس دید.نوآوریهای جت آبی و کاملاً غوطه ور شونده مدلی برای ضد زیردریاییهای پگاسوس و جت*های آبی در سال ۱۹۸۰ بود.توکومکاری و قایقهای بعدی در رنتون تولید شدند. هنگامی که ملوانان ضد زیردریایی*ها از کار برکنار می*شدند، سویفتهای شیرجه رو شکارچی و جتهای آبی هنوز در آسیا در خدمت بودند.

دهه ۱۹۷۰


در اوایل دهه ]]۱۹۷۰بوئینگ با بحران جدیدی روبرو شد. پروژه آپولو| برنامه آپولو [[که بوئینگ در آن بطور گسترده*ای در دهه قبلی شرکت داشت ، تقریباً بطور کامل انصراف داده شد. یکبار دیگر بوئینگ امیدوار بود که این خسارت را با فروش هواپیماهای تجاری خود جبران کند. اما با وجود این ، در آن موقع رقابت شدیدی در صنعت خطوط هوایی در جریان بود بطوریکه بوئینگ نتوانست حتی یک سفارش در مدت یک سال بدست آورد.ریسک بوئینگ برای آینده ، تولید هواپیمای ۷۴۷ جدید تاخیر پیدا کرد و مواجه با هزینه*های بالاتری از هزینه*های پیش بینی شده گردید. مشکل دیگر در سال ۱۹۷۱]] کنگره ایالات متحده آمریکا| کنگره ایالات متحده آمریکا بود که تصمیم گرفت که حمایت مالی برای توسعه هواپیمای مافوق صوت،بوئینگ ۲۷۰|۲۷۰ را در پاسخ به کنکورد [[انگلیسی – فرنسوی که مواجه با توقف پروژه بودند ، متوقف کند شرکت مجبور بود که تعداد کارکنان خود را فقط در منطقه سئاتل به نیمی از آنها یعنی ۸۰۰۰۰ نفر کاهش دهد. در ژانویه سال ۱۹۷۰ اولین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ، چهار موتوره با حوزه پرواز طولانی تر ، اولین پرواز تجاری خود را انجام دهد. این هواپیمای معروف کاملاً شیوه پرواز را با ۴۵۰ مسافر]]ظرفیت صندلی و نشستن بیشتر [[و دکل بالایی آن عوض کرد. تا سال ۲۰۰۱ بوئینگ تنها شرکت سازنده هواپیما بود که چنین هواپیمایی تولید می*کرد و نزدیک به ۱۴۰۰ واحد از آنها را تولید کرده بود.( حالا ایرباس]]ایرباس a۳۸۰ را که هنگام تولید بزرگ*ترین هواپیمای عملیاتی و مورد استفاده بود، تولید می*کند. هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ تحت کارهای توسعه و پیشرفتی رفته*است که آن را از نظر تکنولوژیکی مطابق روز نگهدارد. در طی دهه ۱۹۷۰ ، بوئینگ همچنین وسایل نقلیه با ریلهای کوچک را توسعه داد که در سان فرانسیسکو و بستن از آنها استفاده می*شد. آنها موفقیت کمتری داشتند چونکه مدلهای مختلفی برای جایگزینی با آنها تا دهه ۲۰۰۰ انتخاب شدند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد